¬ Ενορία Ζωοδόχου Πηγής  ¬ Γύρω από τη λίμνη   ¬ Η βόρεια πλευρά   ¬ Ορθοπλαγιά Γκιώνας

Η διαδρομή προς τη Βόρεια πλευρά του Λιδωρικίου

Ξεκινώντας με αφετηρία το Λιδωρίκι και πηγαίνοντας προς τα Βόρεια υπάρχει οδικό δίκτυο που το συνδέει με τη Λαμία μια απόσταση 80 χλμ. Στη διαδρομή αυτή το πρώτο χωριό που συναντάμε είναι το Λευκαδίτι στα 11 χλμ., χτισμένο στους πρόποδες της Γκιώνας με θέα τα Βαρδούσια όρη. Στα 18 χλμ. ακολουθεί το χωριό Συκιά που διαθέτει μια σπάνια άγρια ομορφιά, καθώς από πάνω της υψώνεται ένας κάθετος βράχος ύψους 1500μ. περίπου και η κορυφή της Γκιώνας, η Πυραμίδα. Στην περιοχή λειτουργεί και αναρριχητικό κέντρο. Ακολουθώντας τη διαδρομή προς Λαμία, στα 5 χλμ. αν κάνουμε μια παράκαμψη αριστερά, περνάμε από το όρος Γκιώνα μέσω του γεφυριού Νταούπου στα Βαρδούσια και φτάνουμε στη Μουσουνίτσα (πρώην κάτω Μουσουνίτσα) 30 χλμ. Συνεχίζοντας 4 χλμ. πιο πάνω συναντάμε τον Αθανάσιο Διάκο (πρώην Άνω Μουσουνίτσα), ένα χωριό χτισμένο μέσα στα έλατα. Το χωριό διασχίζει ένα ποτάμι το οποίο καταλήγει στη λίμνη του Μόρνου. Από εκεί η πρόσβαση προς τα άλλα χωριά είναι μέσω δασικών δρόμων, όπως και στα δύο καταφύγια ορειβατών και επισκεπτών που υπάρχουν στα λιβάδια του χωριού και απέχουν 14 χλμ. από τον Αθανάσιο Διάκο.

Έχοντας σαν αφετηρία τώρα τη Συκιά αλλά συνεχίζοντας ευθεία και όχι αριστερά όπως πριν, συναντούμε το χωριό Στρόμη που απέχει 30 χλμ. από το Λιδωρίκι. Έξω από το χωριό, στο 1 χλμ. υπάρχει ένας πολύ όμορφος καταρράκτης, δείγμα της φυσικής ομορφιάς της περιοχής. Συνεχίζοντας 5 χλμ. πιο πάνω φτάνουμε σε μια τοποθεσία που ονομάζεται Βρύζες. Ένα μικρό οροπέδιο στο οποίο το χειμώνα το χιόνι φτάνει το 1μ., γεγονός που καθιστά δύσκολη την πρόσβαση εκεί. Στο σημείο αυτό υπάρχει μια διασταύρωση όπου δεξιά οδηγεί στο χωριό Πανουργιάς (πρώην Ντρέμισσα, 38 χλμ.).

Πηγαίνοντας στη διασταύρωση τώρα αριστερά, οδηγούμαστε διαδοχικά στα χωριά Πυρά (42 χλμ.), Μαυρολιθάρι (49 χλμ.), Καστριώτισσα (52 χλμ.), Δάφνη (πρώην Άνω Χομιριανή, 62 χλμ.) και Ανατολή (πρώην Κάτω Χομιριανή, 65 χλμ.). Αν στο σημείο που αναφέραμε τις Βρύζες συνεχίσουμε ευθεία οδηγούμαστε στη Λαμία περνώντας διαδοχικά μέσα από τα χωριά: Παύλιανη (40 χλμ.), Οίτη (πρώην Γαρδικάκι) και Σκαμνό. Πριν το Λευκαδίτι, 7 χλμ. από το Λιδωρίκι, εάν στρίψουμε αριστερά συναντάμε το χωριό Κονιάκος (17 χλμ.), χτισμένο στις πλαγιές των Βαρδουσίων με θέα τη Γκιώνα. Όπως τα πιο πολλά χωριά της περιοχής έτσι και αυτό έχει αρκετούς δασικούς δρόμους που οδηγούν στα λιβάδια του χωριού σε μεγάλο υψόμετρο. Στα 33 χλμ. από το Λιδωρίκι βρίσκουμε το Διακόπι (πρώην Γρανίτσα), στα 50 χλμ. το Δάφνο (πρώην Βουσινίτσα) από τα οποία τα τελευταία 11 χλμ. είναι χωματόδρομοι.